Regulamin
Regulamin dokonywania zakupów w księgarni internetowej Oficyny Aurora.
Sklep internetowy Oficyny „Aurora”, działający pod adresem www.oficyna-aurora.pl, prowadzony jest przez firmę: Oficyna „Aurora” Sławomir Kozak, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Wójta Gminy Nadarzyn, dokonanej 03.08.2007 roku, pod numerem 2660.
§1
Definicje pojęć.
Sklep - sklep internetowy działający pod adresem https://www.oficyna-aurora.pl, sprzedający towary za pośrednictwem Internetu;
Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Czas realizacji zamówienia - czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże je przewoźnikowi realizującemu wybraną przez Klienta formę dostawy;
Klient - osoba fizyczna lub prawna dokonująca zakupów w Sklepie, posiadająca konto klienta;
Gość - osoba fizyczna lub prawna dokonująca zakupów w Sklepie bez pełnej rejestracji.
Konto Klienta - baza zawierająca dane Klienta służące do realizacji składanych zamówień, historię zamówień, preferencje klienta dotyczące wybranych funkcjonalności sklepu, dane dotyczące wpłat i nadpłat z tytułu zamówień;
Przelew tradycyjny - płatność wykonywana przez Klienta w banku poprzez konto internetowe, stacjonarne lub na poczcie;
Przelew elektroniczny - płatność wykonywana przez Klienta z konta bankowego on-line, za pośrednictwem systemu PayPal, PayU lub innych systemów płatności on-line;
§2
Przyjmowanie i realizacja zamówień.
- Sklep prowadzi sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem Internetu.
- Istnieje możliwość dokonania zamówienia przez telefon, pod numerem: +48 (22) 398 18 62.
- Informacje o towarach i usługach Sklep zamieszcza na stronie www.oficyna-aurora.pl.
- Klientem Sklepu może być osoba fizyczna posiadająca pełną lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych oraz osoba prawna.
- Zamówienia od Klientów są przyjmowane przez stronę internetową www.oficyna-aurora.pl przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z wyjątkiem przerw w działalności Sklepu, o których każdorazowo komunikat znajduje się na stronie głównej Sklepu.
- Do dokonywania zakupów w Sklepie niezbędne jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej. Aby założyć konto należy zrejestrować się jako klient, w tym podać adres email, określić hasło do konta i zaakceptować regulamin.
- Istnieje możliwość dokonania zakupów jako Gość, bez rejestrowania konta klienta, konieczne jest jednak podanie danych oraz akceptacja Regulaminu.
- Klient, przesyłając do Sklepu zamówienie, składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży zamawianych towarów ze Sklepem. Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu oferty, o której mowa powyżej. Sklep ma prawo zwrócić się do Klienta z prośbą o potwierdzenie zamówienia.
- W celu złożenia zamówienia Klient musi dokonać:
- wyboru zamawianych towarów lub usług,
- wyboru sposobu dostawy oraz adresu dostawy i adresu, na jaki ma być wystawione potwierdzenie sprzedaży (mogą to być różne adresy),
- wyboru sposobu płatności.
- W przypadku niedostępności towarów objętych zamówieniem lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji zamówienia Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni licząc od daty zawarcia umowy i zwróci wpłacone pieniądze. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia, lub poprzez kontakt telefoniczny na numer telefonu wskazany przez Klienta.
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży w magazynie Sklepu lub zakończenia promocji.
§3
Zmiany w zamówieniach.
- Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu przekazania zamówienia do wysyłki. Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt z przedstawicielem Oficyny Aurora za pośrednictwem formularza kontaktu, poprzez e-mail, lub telefonicznie.
§4
Ceny towarów.
- Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu:
- podawane są w złotych polskich (PLN),
- zawierają podatek VAT,
- nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy.
- informacje dotyczące kosztów dostawy znajdują się w §5 Regulaminu.
- Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
- Sklep zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian cen towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych i wyprzedaży lub wprowadzania w nich zmian. Uprawnienie powyższe nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
- Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
- Koszty dostawy zostaną uwzględnione w cenach towarów proporcjonalnie do ich wartości. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób.
§5
Dostawa towaru i koszt przesyłki
- Dostawa zakupionego towaru odbywa się za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firm kurierskich (DPD, FedEx, K-EX, UPS, InPost).
- Koszt wysyłki na terenie Polski za jeden egzemplarz książki, w kwocie 16 PLN (szesnaście złotych) ponosi Klient (Poczta Polska, przesyłka polecona ekonomiczna).
- Koszt wysyłki na terenie Polski za dwa egzemplarze książki, w kwocie 20 PLN (dwadzieścia złotych) ponosi Klient (Poczta Polska, przesyłka polecona ekonomiczna).
- Koszt wysyłki trzech książek i więcej, w kwocie 20 PLN (dwadzieścia złotych), ponosi Klient, gdy dostawa realizowana jest poprzez sieć paczkomatów.
- Klient ma prawo przy składaniu zamówienia na dowolną ilość egzemplarzy wskazać jego realizację poprzez firmę kurierską, wówczas koszt wysyłki wyniesie 25 PLN (dwadzieściapięć złotych) i poniesie go Klient.
- Przy zamówieniach spoza Polski Sklep ma prawo ustalać każdorazowo cenę dostawy indywidualnie, w zależności od ilości książek i kraju przeznaczenia. Oficyna Aurora zastrzega sobie przyjęcie takiego zamówienia do realizacji z chwilą akceptacji przez Klienta indywidualnej ceny wysyłki podanej mu telefonicznie lub poprzez e-mail przez Sklep.
- Sklep nie prowadzi sprzedaży książek za pobraniem pocztowym.
§6
Formy płatności.
- Sklep przyjmuje następujące formy płatności za zamówione towary:
- z dostawą na terytorium Polski przelew bankowy, przelew elektroniczny, karta płatnicza w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Sklep. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności, w przypadku przelewu bankowego - po wpłynięciu wpłaty na konto Sklepu.
- z dostawą poza terytorium Polski mogą być opłacone wyłącznie kartą płatniczą w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Sklep, przelewem międzynarodowym lub poprzez system płatności elektronicznych PayPal. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od operatora płatności.
- W przypadku wybranych towarów Sklep zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form płatności za zamówienie.
-
Płatności online obsługuje firma eCard S.A. Dostępne formy płatności:
-
Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
-
ePrzelewy: Płacę z inteligo (inteligo), mTransfer (mBank), Płacę z Orange (mBank), Przelew24 (Bank Zachodni WBK), Przelew z BPH (Bank BPH), Płacę z iPKO (PKO BP), Pekao24Przelew (Bank Pekao), Płacę z PeoPay (Bank Pekao), Płacę z Citi Handlowy (CitiBank Handlowy), PayWay Toyota Bank (Toyota Bank), Płać z BOŚ (Bank Ochrony Środowiska), Płacę z Alior Bankiem (Alior Bank), T-Mobile Usługi Bankowe (Alior Bank), Millennium - Płatności Internetowe (Bank Millennium), Płać z ING (ING Bank Śląski), Credit Agricole Bank Polska S.A., Eurobank płatność online (Euro Bank S.A.), db Transfer (Deutsche Bank Polska S.A.), iKO (PKO BP), Płać z Plus-Bank (Plus Bank S.A), Przelew Volkswagen Bank direct (Volkswagen Bank Polska S.A), Płacę z Idea Bank (Idea Bank S.A), e-transfer Pocztowy24 (Bank Pocztowy S.A), BLIK (Polski Standard Płatności sp. z o.o.)
-
§7
Reklamacje i odstąpienia od umowy.
- Jeżeli zakupiony towar posiada wady fabryczne lub jest niezgodny z opisem, Klient jest zobowiązany do zgłoszenia tego faktu do Oficynie „Aurora” wraz z opisem wady, propozycją obniżenia jego ceny, albo żądaniem wymiany towaru. W przypadku braku możliwości wymiany książki, na przykład z powodu wyczerpania zapasów, Sklep zwróci Klientowi równowartość ceny towaru.
- Klient zobowiązany jest przesłać do Sklepu towar wadliwy.
- Sklep, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
- Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Klient powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dokonać zwrotu towaru do Sklepu.
- Zwracane towary muszą być kompletne, nieuszkodzone, nie noszące śladów użytkowania.
- Zwracany towar należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy wraz z oświadczeniem o zwrocie na adres Oficyna „Aurora”, Skrytka Pocztowa 9, 05-830 Nadarzyn.
- Sklep w zakresie zgłoszonych reklamacji nie przyjmuje żadnych przesyłek wysłanych na adres sklepu w formie „za pobraniem”. Koszt odesłania towaru nie podlega zwrotowi.
- Sklep dokonuje zwrotu należności za zwrócony towar (cena towaru oraz koszt dostawy proporcjonalnie do wartości zwracanego towaru) w ciągu 14 (czternastu) dni roboczych.
- Jeżeli Klient dokonał płatności kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym zwrot należności następuje na kartę płatniczą lub rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, płatności przy odbiorze lub gdy z przyczyn niezależnych od Sklepu identyfikacja rachunku bankowego, z którego nastąpiła płatność jest niemożliwa, zwrot nastąpi na konto Klienta w Sklepie. Sklep zastrzega sobie prawo do zweryfikowania tożsamości Klienta składającego polecenie zwrotu.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub opóźnienie terminu zwrotu, jeżeli Klient, pomimo wezwania przesłanego na jego adres mailowy, nie wskaże numeru konta bankowego, na które ma nastąpić wpłata lub gdy nie przekaże Sklepowi wszystkich danych koniecznych do dokonania wpłaty. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Klienta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.
§8
Dane osobowe.
- Składając zamówienie w Sklepie, Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Oficyny „Aurora” oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zrealizowanie zamówienia przez Sklep. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
- Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. Nr 101 z 2002 r., poz. 926 z późn. zm.) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
- W przypadku wyrażenia przez Klienta dodatkowej zgody dane osobowe będą przetwarzane przez Sklep w celu informowania Klienta o nowych towarach, promocjach i usługach dostępnych w Sklepie.
- Klienci Sklepu maja prawo wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich oraz żądania usunięcia.
§9
Postanowienia końcowe.
- Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem, a Oficyną „Aurora”.
- Towary prezentowane na stronach Sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Informacja o towarach zamieszczona na stronach www nie oznacza, że towary są dostępne w magazynie Sklepu.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości e-mail przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędy w obsłudze zamówienia lub innych dyspozycji Klienta, powstałe wskutek przekazania przez Klienta błędnych danych.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za transakcje dokonane przez nieuprawnione osoby trzecie, które uzyskały dostęp do konta Klienta w wyniku niedochowania zasad ostrożności przez Klienta przy posługiwaniu się loginem i hasłem do konta.
- Sklep wykorzystuje pliki cookies do obserwacji sposobów użytkowania strony www.oficyna-aurora.pl. Jeśli Klient nie wyraża zgody na korzystanie z plików cookies powinien, w dowolnym momencie, zaznaczyć w ustawieniach przeglądarki opcję ich odrzucania sygnalizowania ich przesłania.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla siedziby Sklepu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu Cywilnego, Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141 z 2002 r., poz.1176, z późn. zm.) oraz przepisy Ustawy o ochronie niektórych praw Konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. nr 22 z 2000r. ,poz.271 z późn. zm.).
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia: 01.10.2015r.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sklep www.oficyna-aurora.pl. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.